Célegyenesbe fordult a magyar kormány által első alkalommal meghirdetett lakásbiztosítási kampány, amelyben az ügyfelek térítésmentesen felülvizsgálhatják és újraköthetik szerződéseiket – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtökön az MTI-vel.

Közleményük szerint az eddig csaknem 270 ezer szerződést megmozgató, ezzel az előzetes becsléseket is felülmúló kampány keretében átlagosan minden tizedik magyar család lakásbiztosítása korszerűbbé vált. A rendkívüli időszak a húsvéti ünnep miatt április 2-án éjfélig tart.
A rendkívüli időszak eddigi eredményei mind a biztosítói piac élénkítését, mind a penetráció növelését tekintve felülmúlták az előzetes várakozásokat. A Nemzetgazdasági Minisztérium céljainak megfelelően a biztosítók közti díj- és szolgáltatási verseny kiélezetté vált, a szereplők aktívak; a legtöbben kedvezményes ajánlatokkal is igyekeznek meggyőzni a fogyasztókat. Az általános szakmai vélekedés szerint a kampánnyal sikerült a háztartásokat is megmozgatni. A kampányidőszak során jelentős mértékben nőtt a lakásbiztosítási penetráció, a biztosítóváltás nélküli és a biztosítóváltással egybekötött szerződésátdolgozások pedig egyformán gyakoriak voltak. A teljesen új szerződéseknek, valamint a biztosítóváltás nélküli és a biztosítóváltással egybekötött átdolgozásoknak köszönhetően közel 15 ezer milliárd forintnyi ingatlanvagyon kapott korszerű védelmet – összegezte a tárca.
Közleményük szerint a kampányidőszak rámutatott arra, hogy a különböző értékesítési csatornák egyformán fontosak a kellően megalapozott döntéshozatalhoz: online az ügyfelek utazás, sorban állás és időbeli kötöttségek nélkül tekinthetik meg az ajánlatokat, kedvezményeket, szerződési feltételeket, míg a személyes ügyintézés nagyobb teret ad a testre szabott szakmai tanácsadásra.
„Míg március első heteiben a fogyasztók érezhetően megfontoltan vizsgálták a lehetőségeket, a kampány hajrája már egyértelműen a cselekvésről szól. Az utolsó napokban ennek a tendenciának a további erősödésére számítunk, a becslések szerint a teljes aktivitás megközelítheti a 350 ezret is. A kampány tapasztalatainak, eredményeinek értékelésében, valamint további javaslatok megfogalmazásában kérjük a szakmai szövetségek közreműködését. Abban a tekintetben is optimisták vagyunk, hogy a kampány eléri a hosszú távú célját, miszerint minél többen foglalkozzanak a biztosításukkal rendszeresen, és tudatosan a szolgáltatási tartalmat, a fedezettséget vizsgálják a díjak mellett” – mondta el Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a közlemény szerint.
A lakásbiztosítással rendelkezők a biztosítótársaságoknál, bankjuknál, a biztosításközvetítőknél, valamint az interneten elérhető kalkulátorok és ajánlatok segítségével tájékozódhatnak szerződéseik újrakötéséről. A lehetőség a lakáshitelekhez kapcsolódó, a társasházbiztosítások mellett megkötött, valamint a felmondás pillanatában nem díjrendezett lakásbiztosításokra is kiterjed. Utóbbi esetben az átszerződéshez az ügyfélnek a felmondási idő utolsó napjáig rendeznie kell a díjhátralékot. A szerződések – indoklási kötelezettség nélkül – írásban, legkésőbb április 2-án éjfélig beérkezett felmondó nyilatkozatban szüntethetők meg és köthetők újra – áll a közleményben.