Júniusban az egy évvel korábbihoz képest 6 százalékkal nőtt a hazai üzletek forgalma a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatsora szerint. A bővülés mértéke lényegében megegyezik a tavaly tavasz előtt tapasztalt ütemmel. A gazdaság és turizmus újraindulása ismét tartósan emelkedő pályára állíthatja a kiskereskedelmet – értékelte a szerdán megjelent adatokat a minisztérium közleményében Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára.

2013 nyarától a koronavírus-járvány hazai megjelenéséig, több mint 80 hónapon át folyamatosan javult a szektor teljesítménye. A tavaly áprilisi drasztikus visszaesést követően az idén júniusi az első havi adat, amely úgy mutat a korábbi évekre jellemző ütemű emelkedést, hogy annak mértékét veszélyhelyzeti intézkedések nem torzítják.
Az üzlettípusok közül hosszú idő után fordult ismét növekedőre a ruházati és az iparcikk boltok forgalma. A megélénkülő utazásokkal immár hónapok óta, egyre nagyobb arányban bővül a benzinkutaké. Az e-kereskedelem változatlanul őrzi az elmúlt esztendőben kivívott erős pozícióját. Az online és csomagküldő értékesítés havi teljesítménye a legutóbbi nyolc hónapból hatban haladta meg a korábban soha el nem ért 100 milliárd forintot.
Cseresnyés Péter hozzátette: „A foglalkoztatás rekordszinten van, közel 4,7 millióan dolgoznak hazánkban, a reálkeresetek több mint 100 hónapja emelkednek. Ha az emberek bepótolják tudatosan visszafogott, elhalasztott vásárlásaikat, a kiskereskedelem 2021 második felében felülmúlhatja a válság előtti volumenét. A gazdaság és turizmus újraindítása komoly lökést adhat az ágazat újbóli fellendüléséhez. A háztartások fogyasztásának bővülése hasonlóképpen hajthatja Magyarország megerősödését” – idézte az államtitkár szavait az ITM közleménye.